Koncepcja pedagogiczna przedszkola

 

 

Ważne jest to, że koncepcję opracował cały zespół, że jest to dzieło wszystkich osób, które się przez to z nią identyfikują, a nie kolejny narzucony dokument.

Koncepcja umożliwiła i ułatwiła usystematyzowanie kwestii dotyczących pracy naszego przedszkola. Jednocześnie skłoniła nas do jasnego sprecyzowania celów dalszej pracy. Najważniejsze było dla mnie zrozumienie, że na wiele rzeczy mamy wpływ i tylko od nas zależy jakość naszej pracy (…).

W załączniku do Rozporządzenia MEN w sprawie nadzoru pedagogicznego z dn. 07.10.2009 r. znajduje się zapis dotyczący „Wymagań wobec przedszkoli”, w których jest napisane, że: „przedszkole ma koncepcje pracy.”

Szkolenie pomaga odpowiedzieć wszystkim pracownikom na pytania o cele pracy wychowawczej, zasady pracy w zespole oraz współpracy z rodzicami i innymi instytucjami. Podczas spotkań przedstawiciele rady pedagogicznej przedszkola pracują nad jednolitym, całościowym i spójnym programem pracy wychowawczej.

Uczestnicy szkolenia dowiadują się:

  • w jaki sposób zespół placówki ma pracować nad tworzeniem koncepcji pedagogicznej przedszkola,

  • jak przeprowadzić analizę jakości pracy,

  • w jaki sposób stworzyć program rozwoju placówki.

Efekty szkolenia:

Powstaje obszerny dokument „Koncepcja pedagogiczna przedszkola”.

Praca nad koncepcją integruje i konsoliduje zespół. Pozwala poznać poglądy jego członków na różne kwestie pedagogiczne oraz na wypracowanie tego, co jest najważniejsze w pracy danego przedszkola. Jednocześnie pozwala na wytyczenie kierunków planowanych zmian w pracy placówki i określa, kto i kiedy zajmie się ich realizacją. Tworzy to współodpowiedzialność zespołu za pracę przedszkola, który bardziej się z nią utożsamia, gdyż to co powstało jest wynikiem pracy, dyskusji całego zespołu. Ponadto praca nad koncepcją doskonali komunikację interpersonalną, umiejętność prezentowania własnego zdania, współpracy w różnych zespołach, wymianę poglądów i doświadczeń. Daje wiedzę na temat mocnych i słabych stron pracy przedszkola.

Odbiorcy szkolenia:

  • rada pedagogiczna przedszkola - dyrektor placówki, nauczyciele wychowania przedszkolnego, specjaliści: psycholog, logopeda

Do udziału w szkoleniu szczególnie zachęcamy nowo powstałe placówki oraz przedszkola, które chcą unowocześnić zarządzanie.

Czas trwania szkolenia: 30 godzin dydaktycznych (elastyczne warianty czasowe)

Materiały dydaktyczne: podręcznik "Koncepcja pedagogiczna przedszkola"

Cena/placówka: 3 850 zł + 23% VAT

Pobierz: formularz zgłoszeniowy

Zobacz: zasady udziału w szkoleniach Instytutu Komeńskiego

Osoby zainteresowane uczestnictwem w szkoleniu proszone są o wypełnienie formularza zgłoszeniowego i przesłanie go pod adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 22 258 29 11 lub pisząc na adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

KOMPETENTNE PRZEDSZKOLAKI

NEWSLETTER

Strona główna | O nas | Księgarnia | Trenerzy | Kalendarium | Konferencje | Kontakt | Szkolenia | Newsletter