Jest to fascynująca metoda pracy z dziećmi, która daje zarówno dzieciom, jak i nauczycielom możliwości rozwoju na wielu poziomach
Metoda ta oddaje dzieciom bardzo dużą odpowiedzialność za własny rozwój, a jednocześnie umożliwia nauczycielom realizację programu w atrakcyjny, aktywny sposób.
Projekt badawczy to nie tylko kolejna metoda prowadzenia zajęć, ale przede wszystkim sposób umożliwiający dzieciom poznawanie świata i rozumienie jego sensu poprzez własną aktywność.
Szkolenie Metoda projektów badawczych sprawia, że:
- pomagasz rozwijać się dzieciom – wprowadzenie metody projektów badawczych umożliwia dzieciom poznawanie świata dzięki własnej aktywności
- podążasz za własną ciekawością – w czasie szkolenia uczestnicy realizują mini-projekt, przechodząc przez fazy projektu badawczego tak samo, jak dzieci
- współpracujesz z dziećmi i z rodzicami – uczestnicy szkoleń najpierw wspólnie pracują nad własnym projektem, a następnie wraz z rodzicami pomagają dzieciom w realizacji ich projektów
Program szkolenia jest konsultowany z prof. Lilian Katz, światowym ekspertem w zakresie nowoczesnej pedagogiki.
Uczestnicy podczas szkolenia:
- pracują warsztatowo w dwóch, równoległych grupach
- realizują własne mini-projekty badawcze
- dzielą się zdobytą wiedzą i doświadczeniem
- otrzymują od trenerów informacje zwrotne o zachodzącym procesie grupowym i procesie badawczym
- prezentują zrealizowane przez siebie projekty badawcze
Uczestnicy, którzy po szkoleniu będą realizować projekty badawcze z dziećmi mogą skorzystać z e-mentoringu prowadzonego przez trenerów.
Odbiorcy szkolenia:
- nauczyciele wychowania przedszkolnego, nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej
Czas trwania szkolenia:
- część I – 30 godzin dydaktycznych (w tym 20 godzin stacjonarnych, 10 godzin e-learningu)
- część II – 10 godzin dydaktycznych
Materiały dydaktyczne:
Cena szkolenia:
Cena szkolenia uzależniona od liczby uczestników, miejsca szkolenia i dostępności trenerów
Dodatkowe informacje
Szczegółowe informacje można uzyskać pisząc na adres szkolenia@frd.org.pl